Väljaminevad e-dokumendid
Kuidas luua BC dokumendist e-dokument
Üldiselt ei ole vaja e-dokumente käsitsi luua. Soovitame seadistada e-dokumentide konteerimisel loomise EDI seadistus lehel ning valida väljastatavad dokumendiliigid Kliendi lehel EDI vahekaardil.
E-dokumentide käsitsi loomiseks avage Väljaminevad e-dokumendid ja valige Toimingud vahekaardil Loo dokument BC-st sobiv toiming.
Filtreerige dokumendid, mille soovite e-dokumentideks teisendada, ja vajutage OK. E-dokumendid luuakse ainult neile klientidele, kelle seadistus võimaldab neile e-dokumentide saatmist.
Kui mõne valitud BC dokumendi jaoks on olemas tühistamata e-dokument, küsitakse uue e-dokumendi loomise kinnitust.
Kuidas e-dokumente saata
Avage Väljaminevad e-dokumendid. Seal on nimekiri e-dokumentidest mis on BC dokumentidest loodud aga mida ei ole veel saadetud.
Käivita toiming Saada dokument. Vaikimisi on valitud rida filtris. Et saata välja kõik e-dokumendid, eemalda filter.
Kui e-dokumendi saatmine on edukas, muudetakse Käsitlemise staatus välja väärtuseks Saadetud ja e-dokument liigub lehele Käsitletud väljaminevad e-dokumendid.
Kui e-dokumendi saatmine ebaõnnestub, värskendatakse Käsitlemise staatus olekuks Viga ja Käsitlemise viga sisaldab tõrketeadet (esimesed 250 sümbolit).
Kui valite suvandi Peatu vea korral, peatatakse toiming esimese tõrke korral ja kuvatakse üksikasjalik tõrketeade.
Tüüpilised vea põhjused võivad olla järgmised:
- E-dokument ei vasta formaadinõuetele
- E-dokument ei vasta vastuvõtja seatud nõuetele
Kui ilmnevad probleemid e-dokumentidega, võite kasutada toimingut Vaata dokumendi XML-i, mis võimaldab dokumendi avada (veebibrauseris), salvestada ja kontrollida dokumendi sisu.
Kui e-dokumendi probleemi ei saa lahendada, võite e-dokumendi edasise töötlemise tühistada toiminguga Tühista dokument.
Kui on vajadus töödelda (saata Telemasse) käsitsi parandatud XML-failiga, kasutage toimingut Loo dokument XML-st. Selle toiminguga luuakse antud XML-faili põhjal uus e-dokument.
Väljaminev e-dokument võidakse tagasilükata operaatori serveri poolt kui ta on duplikaat. Antud vea põhjuseid võib olla kaks:
- See on tõesti duplikaat (sama saatja dokument, sama dokumendi tüübi- ja numbriga samal aastal). See võib juhtuda kui kasutaja loob dokumendi käsitsi.
- Dokument saadeti Telema serverisse, aga vastuvõtu kinnitus ei jõudnud tagasi BC-i ja dokumendi Käsitlemise staatus ei ole Saadetud Telemasse.
Mõlemal juhul peaks kasutaja tühistama edasised käsitlemise katsed, kasutades toimingut Tühista dokument.
Kuidas automatiseerida e-dokumentide loomine ja saatmine
EDI tööde automatiseerimiseks kasutatakse Tööjärjekorra funktsionaalsust.
Avage Tööjärjekorra kanded ning looge töö(d):
- Aruanne 24007809 Loo väljaminevad e-dokumendid. Kasutage seda juhul kui e-dokumentide kohele loomine konteerimisel on välja lülitatud. Palun avage töö aruande päringuaken täiendavateks valikuteks.
- Aruanne 24007802 Saada e-dokumendid.
Seadistage tööde ajakava Korduvus kiirkaardil.
Juhuks kui e-dokumentide töötlemisel esineb tõrkeid, saate seadistada teavituste meiliaadressid EDI seadistus lehel väljal Käsitlemisvigade e-meil.